Rest van Cambodja

24 november 2017 - Krong Kampot, Cambodja

Hallo mensen!

We zitten weer in een van de bekende busjes, die ons naar de volgende bestemming brengt, genoeg tijd om weer even de zonden te overdenken en een nieuw verhaal te typen. In de tussentijd zijn we op 2 plekken geweest, namelijk koh rong 6 dagen, en Kampot 8 dagen. Na 6 dagen koh rong kwam het hele primitieve eiland leven ons wel de neus uit, en kwamen we erachter dat het plan Cambodja eigenlijk op een dood spoor liep vanaf daar. We hadden alles wel gezien wat we wouden zien, maar hadden nog 9 dagen Cambodja voor de boeg, aangezien onze vlucht de 24e vertrok. Via via hoorden we over een plaatsje genaamd Kampot, waar we dus maar heen zijn gegaan. Allereerst koh rong, een eiland wat pas sinds 2000 bewoond is, en de laatste jaren steeds meer een backpackers eiland begint te worden. Er is geen warm water op het eiland aanwezig, wifi is ook schaars, en 90% van de gebouwen zijn gemaakt van hout. Het was erg balen dat ik precies hier een ontstoken voet had, wat erg lastig is om schoon te houden op zo'n onhygiënisch eiland. We kwamen op koh rong al gauw een jongen tegen uit Venlo, die we ook al eerder in siem reap waren tegengekomen, hij was met een groepje Nederlanders, waarmee we wat opgetrokken hebben. De hoogtepunten waren een boot tour, waarmee je in een middag/avond wat activiteiten ging doen. Een van deze activiteiten was vissen, waarna we deze zelf gevangen vis gingen klaarmaken, bereiden en opeten. Het idee was leuk, maar het was dan wel weer heel erg jammer dat ik als enige van de boot geen vis uit het water heb getrokken😅 We hebben 2 uur lang op het witste strand dat we ooit hadden gezien doorgebracht, en gingen daarna weer terug. Hierna volgde een pubcrawl, waar 2x per week ongeveer het halve eiland aan meedoet, totale chaos dus. Kampot is eigenlijk een dorpje van niks, het heeft weinig cultuureels te bieden en het is relatief duur. Ook heb ik hier een voedselvergiftiging opgelopen op de 2e dag, het heeft me verbaasd dat het een dikke 5 weken heeft geduurd voordat een van ons het zou krijgen, maar hier was ie dan. 2 dagen dichtbij mijn bed en de wc blijven bleek genoeg te zijn, en daarna alleen kleine hapjes eten en water. Maargoed, Kampot heeft 1 hostel aan een grote rivier wat er voor heeft gezorgd dat we een hele mooie week hebben gehad. Dit hostel heet arcadia backpackers, een van hout gemaakt hostel met een "waterpark". Bij het woord waterpark dachten wij aan een duinrel achtig iets, maar dit bleek toch iets te hoog gegrepen. Toen we aankwamen zagen we dat het waterpark niet meer was dan een aantal zelfgebouwde attracties, wat er ook voor zorgde dat er regelmatig ongelukken gebeuren daar. Een enorme glijbaan, een blob, een groot vlot in het midden, rope swings etc. Het hostel zit elke dag volgeboekt, en binnen een dag hadden we al een groep van 10 man waarmee we elke dag bij het hostel gingen drinken en feesten, precies wat we nodig hadden als je het ons vraagt. Deze bus rijdt ons nu naar Phnom Penh airport, waar we vanavond op het vliegtuig naar Ho Chi Minh Vietnam zullen stappen. Cambodja was geweldig maar we zijn toe aan iets nieuws.
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. JP:
    24 november 2017
    Gaat mooi, mannen. Op naar het derde land. Goed om weer eens een blog te ontvangen. Dat schrijfritme kan best iets hoger...
    Ga lekker door met grote genieten. Wij lezen en leven op afstand onwennig en jaloers mee.
    Moi.
    JP
  2. Joelca:
    26 november 2017
    He Jörn en Jorn wat weer mooie reisverhalen en belevingen. Ik denk dat met name de Angkor tempels een hele bijzondere belevenis was, maar ja hagelwitte stranden, uitdagende waterglijbanen en feestjes doen dat misschien wel snel vergeten😉
    Ik wens jullie een mooie tijd in Vietnam en hou ons een beetje op de hoogte met een levendig geschreven reisverslag!
    Liefs Joelca