Koh samui - > koh phangan

16 oktober 2017 - Ko Samui, Thailand

Zo, ondertussen zitten er alweer een paar dagen op. Bangkok achter ons gelaten, en ook aan koh samui komt nu een einde, morgen 16-10 pakken we de boot naar het volgende eiland, koh phangan. We hopen daar een mooi hostel te vinden en een paar feesten bij te wonen. Er zijn verschillende verhalen, namelijk dat het 1 groot feest eiland is, maar ook dat het nu rustig is door de nationale rouw. We gaan het beleven. Het plan is om daarna nog 1 eiland mee te pakken, namelijk koh tao, dit is een heel klein eilandje, waar het heerlijk rustig is, en je prachtig kunt snorkelen/duiken. Eergister 13-10 zijn we na de toch wel chille reis aangekomen op koh samui. De bedden waren best prima in de slaaptrein, maar het blijft lastig om dan echt genoeg slaap te pakken.toen er aankwamen op koh samui, hebben we een wandeling gemaakt, en een paar uurtjes met een vriendelijke man en vrouw gepraat, die hun eigen bar aan het bouwen waren op de helling. Toen er donkere lucht aankwam wist de beste man ons te vertellen dat het absoluut niet zou gaan regenen, en dat deze lucht wel meeviel. We hebben toch maar besloten om naar beneden te wandelen, en op het moment dat we 1 stap binnen zetten in een restaurant, brak de hel los. De Piet paulusma van koh samui had toch blijkbaar een verkeerde inschatting gemaakt, we zijn benieuwd of hij heeft genoten van de plensbui op zijn scootertje. Zaterdag 14-10 hebben we een scooter gehuurd, om een aantal touristische trekpleisters te bezoeken, dit was echter iets minder toeristisch dan we hadden gedacht. De watervallen bleken vanwege droogte niet meer dan beekjes te zijn, en de big budha sloeg ook de plank volledig mis. Desondanks hebben we een heerlijke dag gehad, de scooters gaven ons veel vrijheid, en we hebben ons wederom verbaasd over de wegen hier. Kleine bospaadjes dwars door de jungle, heerlijk. Big budha bleek omringd door een soort mini dorpje, waar klaarblijkelijk maar 1 monnik woonde, die daar in vrede leefde met zijn 200 kippen (waarvan 150 hanen). Savonds besloten we op stap te gaan in koh samui, op aanraden van onze 50 jarige Engelse vrienden (en baby blue). Hier hebben we heerlijk gegeten, om ons vervolgens met een kaart van 80 cocktails, prima te vermaken. Om het wat leuker te maken besloten we om voor elkaar een random cocktail uit te kiezen, zodat het steeds weer een verassing was, wat voor smerigs je voor je kreeg te staan. Flink wat cocktails later gingen we de stad in, waar wij eerder de toeristische attractie bleken te zijn, dan andersom. Hoewel we wel gewend waren aan wat gefluit van Thaise vrouwen, ging het hier wel heel ver. Bij een aantal bars kwamen er, variërend van 1 tot 5 Thaise vrouwen/mannen? op ons af, om ons op alle mogelijke betastelijke manieren hun bar binnen te krijgen. Dit gaat er in Groningen toch wel iets anders aan toe. Vandaag 15-10 hebben we op eigen houtje het eiland verder verkend met de scooter, om vervolgens weer even te gaan eten op de strip. Jörn blijkt het eten hier toch iets minder goed te kunnen handlen, met buikkrampen over de dag verspreid, fantastisch. Nu hebben we nog een laatste biertje bij het hostel, morgen gaan we naar het volgende eiland. Doeg