Koh Phangan dag 1/2

17 oktober 2017 - Ko Pha Ngan, Thailand

16/10 zijn we aangekomen op koh phangan, het zogenoemde feesteiland van Thailand. Bij aankomst merkten we echter al gauw een rustig sfeertje, misschien dat alle mensen aan de andere kant van het eiland zijn dachten we nog. Scooter gehuurd en gaan, heerlijk. Onderweg naar ons hostel die we wederom via booking.com hadden gereserveerd. Helemaal op het zuidelijkste puntje van Koh Phangan zit het Amaresa sky hostel, hier hadden we een bungalow op 10 meter afstand van de zee, echt heel erg mooi. Helaas was ook dit hostel vrijwel verlaten. Savonds naar the Rock geweest, de plek waar de full moon parties normaal gesproken zouden plaatsvinden, ook helaas heel erg rustig. Het blijkt dat heel veel toeristen puur voor de full moon party naar het eiland reizen, alleen in oktober vind deze niet plaats vanwege de overleden koning, balen. We hebben gegeten bij the rock en ons aardig vol gegooid met cocktails en bier, met als gevolg een brakke ontwaking bij het Amaresa hostel de volgende ochtend. We hebben voor nog geen 8 euro p.p een nieuw hostel geboekt aan de zee met een zwembad, laatste avondje koh phangan want we willen toch wel zo snel mogelijk weg bij deze troosteloze bedoeling, honderden lege barretjes en hostels zijn nou niet echt het beeld wat je zou verwachten bij "het feesteiland van Thailand" net de verkeerde tijd houden we het maar op. Morgen pakken we de boot naar het vaste land en het vliegtuig naar het noorden, chiang mai is de volgende stop, hier verwachten we een jungle tour te gaan doen en de watervallen te bekijken. We houden jullie op de hoogte.

1. Afina Smit:
    17 oktober 2017
    Lieve mannen,
    Zo'n dode kerel kan je aardig in de weg zitte. Wat balen zeg...beetje pech dus. Had jullie na 10 dagen reizen wel een feestje gegund. Gelukkig zien we op de foto's erg mooie plaatjes voorbij komen. Ook klinkt me jullie trip nog niet erg armoedig toe ...
    Hier is het na vandaag weer voorbij met de Zomerse temperaturen. Er staat ons weer wat wisselvalligs te wachten. Ook hoorde ik op het journaal dat ons zeewater meer richting ijswater gaat dan richting de 28 graden zoals bij jullie. Lekker blijven dus..
    Hoop dat het beter gaat met de buikkrampen Jörn...misschien toch even wennen aan het klimaat en het voortdurend verkassen in combi met het Thaise voedsel. Alvast een goede reis.. Ik duim voor leuke ontmoetingen en een vergeten dode koning.
    Liefs uit Appelscha
    Mam/Afina