De afgelopen week

4 november 2017 - Pai, Thailand

Beste lezers,

Zoals vermeld in de laatste blog verbleven we in het hostel genaamd Paitopia. Hier zijn we een week gebleven omdat het ons prima beviel in Pai. We hebben veel mensen leren kennen en het is echt een soort ons kent ons dorpje. Het gebeurd in Pai vaak dat mensen er heen gaan om het omliggende natuurschoon te kijken, en vervolgens een paar maanden blijven, omdat het zo goed bevalt. Dit leek ons wat te enthousiast, dus hebben we maar voor een weekje gekozen, een week waarin we nagenoeg elke dag wel iets hebben bekeken. Zo heb je de Hot springs, de grotten, een geiser, White budha, en als allermooiste de Pai canyon. We hebben gedurende de hele week scooters gehuurd. Van tevoren hoorden wij van verschillende mensen dat Pai echt een chill plek is en dat er een hele relaxte sfeer zou hangen. Wat wij absoluut niet hadden verwacht, was dat het wiet en mushroom gebruik in Pai ongeveer is te vergelijken met Nederland. Het is heel vreemd dat in heel Thailand zware straffen staan op drugsgebruik, en dat Pai een soort 'safe zone' is. Zelf werd ik na een paar dagen wel gek van de hippies die allemaal hetzelfde verhaal vertelden over hoe geweldig ze het wel niet hadden in Pai, en dat ze de hele dag bier konden drinken en drugs konden gebruiken. Het was mooi dat we na 3 dagen een Nederlands jongen en meisje tegenkwamen, waarmee we zijn opgetrokken. We stonden gelukkig met de neuzen in dezelfde richting wat betreft het drugsgebruik in Pai. De jongen is ook nog met ons mee terug gegaan naar Chiang Mai, waar we ons op moment van schrijven ook nog bevinden in ons vertrouwde Diva guest house. We zijn voor het Light festival naar Chiang mai gekomen, en dit was echt heel mooi. We hadden met zijn drieën een rooftop bar uitgekozen, waar we de hele avond gegeten en gedronken hebben, terwijl er op elk moment rond de 400-600 wensballonnen aan de horizon te zien waren gedurende 3 uur lang. Ondertussen hebben we afscheid genomen van Ferdy, die nog even in Chiang Mai blijft en dan doorgaat naar China. Over een kleine 2 uren worden wij opgehaald door een bus, om vervolgens in 12 uren naar Bangkok te rijden, en dan nog eens 12 uren naar Siem-Reap in Cambodja. We hebben ons visum voor Vietnam alvast aangevraagd, zodat we daar hopelijk op de 21e zonder problemen de grens over mogen. Voor nu zeggen we Thailand gedag, we hebben hier een mooie tijd gehad en het is goed om door te gaan naar de volgende bestemming🌍.

1. JP:
    4 november 2017
    Goed bezig kerels. Mooi om jullie verhalen te lezen. En fijn om te merken dat jullie het naar de zin hebben. Heerlijk chillen, mensen ontmoeten en ook nog genieten van een mooie omgeving.
    Lekker doorgaan zo. Enjoy the good life!
    Groet'n
    JP
  2. Joelca:
    4 november 2017
    Wat heerlijk om te lezen wat jullie allemaal zien en beleven. Ik denk dat Thailand al een onvergetelijke indruk op jullie heeft gemaakt en dat jullie klaar zijn voor de doorreis naar Cambodja en Vietnam. Dat zal wel weer een hele nieuwe belevenis worden. Gelukkig staan de neuzen nog steeds dezelfde kant op....
    Blijf er lekker van genieten en wij volgen graag jullie verhalen. Liefs Johan, Jesse en Joelca
  3. Opa en Oma Hilverda:
    4 november 2017
    jn die mooie berichten van jullie te lezen.Nieuws hebben wij niet,niet zoals jullie.
    WE HOPEN DAT JULLIE EEN GOEDE REIS HEBBEN NAAR CAMBODJA.FIJN DAT JULLIE HET ZO NAAR DE ZIN HEBBEN,OP NAAR HET VOLGENDE AVONTUUR.
    GROETEN OPA EN OMA.
  4. Daan:
    4 november 2017
    Hoi Jörn, heb je blog adres van je moeder geregen. kan je nu ook volgen!
    heel erg veel plezier, maar dat gaat al goed zie ik!
  5. Afina Smit:
    Lieve mannen,
    Wat een geweldige ervaring in een zeer bijzonder land. Blij dat het jullie goed gaat..ondanks de gekke fratsen in dit land..met o.a frauduleuze scooter eigenaren en badende en stampende olifanten.
    Ook vooral erg blij op dit moment dat jullie niet naar Vietnam zijn gegaan. Natuurlijk bedef ik me dat het een groot land is..maar ik schrok toch van de tyfoon die daar rond blaast...heb natuurlijk ook nog het filmpje gezien...met rondvliegende takken en auto's...kortom: gelukkig zitten jullie in Cambodja.
    Mannen...goede reis..behouden aankomst en een dikke knuffel uit Appelscha
    Mam/Afina