Dag 1

10 oktober 2017 - Bangkok, Thailand

Dag 1, na een aardig soepele reis te hebben gehad, kwamen we rond half 4 aan in ons eerste hostel. Hier zijn we even een halfuurtje gaan uitrusten, om vervolgens een ceremonieel eerste biertje te drinken voor het hostel, het kon beginnen! We hadden nog geen plan, en schaamtelijk weinig kennis over de stad waarin we ons bevonden. Eerst hebben we dus maar even wat gezocht op internet naar leuke tours of plekken, met nog steeds weinig concrete plannen als resultaat. De vraag aan een voorbijganger waar we even konden eten, bracht ons naar een soort Thaise open lucht vreetschuur, die toevallig ook nog van die voorbijganger zeker bleek te zijn, lekker objectief. Wij werden van de ene verbazing naar de andere geblazen tijdens het eten. Allereerst hebben we maar wat vlees en rijst besteld. De garnalen waren prima en de kip ook, het was alleen een beetje jammer dat er op het bord met kippenvleugels ook nog een heleboel andere stukken vlees lagen, wat zeker geen kip was. De vraag wat het nou precies was werd meerdere keren vrij onsubtiel afgewezen, om uiteindelijk toch op ongeloofwaardige toon te horen te krijgen dat het kip moest zijn. Of het nou straathond of kat was zijn we nog niet helemaal uit. De wc was ook erg tactisch geplaatst naast de plek waar de weken oude vieze vuilniszakken opgestapeld lagen, maar dat hoort erbij, blijven we maar volhouden.
Het is hier nu 22.30 s'avonds en we zijn uiteraard aan ons 'laatste' biertje begonnen
Morgen gaat om 9 uur de wekker voor weer een mooie nieuwe dag, dit blijft uiteraard een verrassing voor de blog van morgen!

Greetz from Bangkok!

1. Geeske Elsinga:
    15 oktober 2017
    Leuk om jullie zo te kunnen volgen. Ga ik ook zeker doen! Geniet van jullie bijzondere reis.