Dag 2

11 oktober 2017 - Bangkok, Thailand

De 2e dag in bangkok, wat een ontzettend grote drukke stad! We waren vastberaden om vroeg ons bed uit te gaan. Helaas is dit niet gelukt.. om 9 uur de wekker en dan om 1 uur smiddags wakker worden, tja een jetlag dus.. Na door 258 tuk tuks te zijn aangehouden hebben we er uiteindelijk maar èèn gepakt die ons totaal naar de verkeerde plek bracht, lastig hé Engels. Lopend verder dan maar, na wat te hebben gegeten zijn we met een taxi verder gegaan naar kao san road (hier moet je geweest zijn volgens de backpack blogs).
Dit was zeker gezellig, lekker gegeten, leuke terrasjes, ennn om de 3 stappen iemand die ons een pak wou aansmeren (hadden we die achteraf maar gekocht). Toen we onze buiken hadden vol gegeten/gedronken besloten we om naar de Lebua state tower te gaan, zeker het googlen waard! Grote delen van de film 'The hangover 2' zijn opgenomen in dit enorme hotel. Alles wat we hierover hadden gelezen klopte, wat een luxe! De eerste 28 verdiepingen zijn we met de lift omhoog gegaan, om vervolgens noodgedwongen de andere 33 verdiepingen met de trap te gaan beklimmen (spijt).
toen we eindelijk hijgend en bezweet op de 67e verdieping (in de keuken van het gebouw) waren aangekomen om een drankje te doen, werden we door een van de werknemers naar de 64e verdieping gebracht, waar de skybar echt zat. Hier werden we geweigerd vanwege een dresscode, slippers korte broek en shirtje waren blijkbaar niet voldoende.. Maarja, wel eventjes van het heerlijke uitzicht over Bangkok mogen genieten, dan maar weer naar beneden. Later bleek dat we op de 13e verdieping wel een drankje konden doen op een heerlijke plek bij het zwembad, opnieuw omhoog dus (met de lift gelukkig).
we moesten hier wel diep in de portemonnee duiken voor een glaasje whiskey, maar dit was zeker de moeite waard! Omdat het hier nooit onder de 28 graden komt besloten we ook om nog maar even sneaky een duik te nemen in het zwembad. Vervolgens weer de taxi naar huis en de route plannen naar de volgende locatie📌.

1. Afina Smit:
    11 oktober 2017
    Lieve mannen,
    Klinkt als een helemaal nieuwe wereld waarin jullie je onderdompelen. Wat een ervaringen in 2 dagen. Alsof jullie er al weken zijn.
    Hartstikke leuk om te lezen en de reis vanuit Appelscha mee te beleven. Er zaten wel een paar bekende elementen in...dat met die wekker....had niets met de jetlag te maken 🤣.
    Weet dat we aan jullie denken en blij zijn dat het jullie goed gaat. Zorg goed voor elkaar.
    Liefs mam/Afina
  2. Joelca:
    12 oktober 2017
    He avonturiers,

Jullie leren snel hoe je moet gedragen in de grote mensenwereld heeeeel ver weg. Succes met jullie plannen en wij volgen heel graag wat jullie onderweg allemaal beleven.
    Liefs hier uit Bigcity Assen😘